Myślisz o oklejeniu samochodu reklamą? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać!

Myślisz o oklejeniu samochodu reklamą? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać!

 

 

 

Myślisz o oklejeniu samochodu reklamą? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać!

Planując działania reklamowe, które mają zwiększyć zasięg promocyjny firmy, nie zawsze trzeba się silić na oryginalność. Niektóre, znane od lat rozwiązania, są na tyle skuteczne, że spokojnie możesz się na nie zdecydować i oczekiwać dobrego efektu. Jedną z tego typu technik jest oklejanie samochodu reklamą swojej firmy. Nic nowego, ale jednak po naszym kraju jeżdżą dziesiątki tysięcy aut, również osobowych, które stały się mobilnymi słupami reklamowymi. Ta strategia może przynieść świetne efekty promocyjne, jednak zanim ostatecznie podejmiesz decyzję o oklejeniu samochodu, przeczytaj nasz praktyczny poradnik.

 

Oklejanie samochodu – 5 złotych rad dla przedsiębiorców.

Oklejanie samochodu trzeba oczywiście zlecić profesjonalnej firmie. Dlaczego nie można tego zrobić samodzielnie? Za chwilę się przekonasz. Szukając odpowiedniego wykonawcy zawsze zwracaj jednak uwagę na jego referencje i doświadczenie. Unikniesz przykrej niespodzianki.

Pora na obiecane rady. Niektóre z nich możesz wprowadzić w życie jeszcze przed zakupem auta, inne wymagają dopasowania do konkretnej sytuacji.

1. Kolor samochodu – jeśli dopiero jesteś na etapie kupna auta, zdecyduj się na jego biały kolor. Nie musi to być oczywiście żadna perła, i tak większą część karoserii pokryje folia. Biały jest jednak kolorem praktycznym i dającym wykonawcy, a szczególnie grafikowi, spore pole do popisu. Nie licz na wielkie oszczędności w salonie – biały kolor już dawno przestał być najtańszą opcją (dziś tę rolę przejęła czerwona lub granatowa karoseria), ale ten wybór opłaci Ci się na etapie oklejania auta.

2. Laminat – warto za niego trochę dopłacić i każda porządna firma powinna wspomnieć o takiej możliwości. Laminat znakomicie zabezpiecza folię przed uszkodzeniem i blaknięciem, dzięki czemu inwestycja pracuje na sukces firmy przez lata. Być może spotkałeś już samochody oklejone w taki sposób, że umieszczona na nich reklama jest już praktycznie niewidoczna. To efekt zbędnych oszczędności.

3. Skuteczność przekazu – grafik, który projektuje reklamę umieszczaną na samochodzie, nie może zbytnio bujać w obłokach. Jego podstawowym zadaniem jest zadbanie o siłę i sugestywność przekazu. Reklama ma być elementem identyfikacji wizualnej marki i umacniać jej rozpoznawalność, dlatego kluczowe znaczenie ma dobrze widoczne logo i ewentualny slogan. Trzymamy się raz przyjętej kolorystyki, nie „upychamy” na karoserii fajnych elementów, które w ostateczności przysłonią właściwy przekaz.

4. Nie oszczędzaj na jakości – ten punkt właściwie powinien powędrować na szczyt naszej listy. Oklejanie samochodu nie jest tanią zabawą i nie może taką być. Profesjonalne firmy się cenią, co wynika z kilku czynników. Przede wszystkim gwarancji na wykonaną usługę i jakości zastosowanej folii oraz umiejętności grafika. Najtańsza folia, brak zabezpieczenia laminatem, fatalne wykończenie w miejscach załamania karoserii czy przy krawędziach – tak oklejone auto działa na niekorzyść firmy i staje się jej antywizytówką.

5. Poproś o projekt w formie elektronicznej i próbki folii – nie licz jednak, że profesjonalna firma zrobi to dla Ciebie za darmo. Jeśli coś takiego oferuje, grzecznie podziękuj za współpracę – zawodowcy mają na tyle dużo pracy, że nie muszą uciekać się do tak pospolitych form promowania swoich usług. Projekt zostanie Ci przedstawiony do akceptacji, a próbki wykorzystasz do porównania, czy efekt finalny jest zgodny z tym, na co się umówiłeś.

Projekt i wykonanie: Studio reklamy & drukarnia © VOLPRINT – Oklejanie Pojazdów.  Wszystkie prawa zastrzeżone. Zaprezentowane na zdjęciach Logo i znaki graficzne są własnością poszczególnych firm i mają jedynie na celu zaprezentowanie mozliwości produkcyjnych. Prezentowane ceny nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Oferujemy wydruki offsetowe, cyfrowe w 24h oraz wydruki wielkoformatowe. Posiadamy własny park maszynowy oraz zaplecze do oklejania samochodów.